Handelsvoorwaarden

Prijzen
Bij Postera ApS zijn alle voorwaarden en prijzen onder voorbehoud van (type)fouten, prijswijzigingen zonder voorafgaande kennisgeving en uitverkochte producten.


Betaling
Bij Postera ApS heb je de volgende betaalmogelijkheden: Visa, Mastercard, Maestro, American Express, PayPal, Apple Pay, Google Pay, iDEAL, Bancontact, MobilePay en ViaBill. Het bedrag wordt pas van je rekening afgeschreven wanneer je bestelling wordt verzonden. Alle bedragen zijn inclusief BTW en onder voorbehoud van prijswijzigingen en uitverkochte artikelen.

Garantie
Er geldt een garantietermijn van 2 jaar in overeenstemming met het consumentenrecht. Onze garantie omvat materiaal- en/of productiefouten. Afhankelijk van de daadwerkelijke situatie kun je het artikel laten aanpassen of omruilen, het aankoopbedrag retour ontvangen of een korting genieten. De garantie is niet van toepassing op eventuele zelf aangebrachte schade vanwege verkeerd gebruik van het artikel. Er dient tijdig, en in ieder geval zo snel mogelijk, na het ontdekken van de fout of het defect aanspraak gemaakt te worden op de garantie. Postera Aps zal naar redelijkheid (een deel van) de retourkosten vergoeden.

Wanneer je iets wenst te retourneren, aanspraak wilt maken op garantie of herroepingsrecht dan vragen we je eerst contact met ons op te nemen via e-mail.
Retourzendingen onder rembours worden niet aangenomen.

Vergoeding
Wanneer er sprake is van vergoeding ontvangen we graag je IBAN rekeningnummer en BIC zodat het afgesproken bedrag kan worden overgemaakt. Deze gegevens kunnen zonder risico via e-mail worden verstrekt en worden alleen gebruikt ten behoeve van het overmaken van het afgesproken bedrag.

Herroepingsrecht
Er geldt een bedenktermijn van 90 dagen voor alle in onze webshop gekochte artikelen.
Deze periode gaat in vanaf;
- Het moment waarop je jouw bestelling hebt ontvangen.
- Het moment waarop je het laatste product hebt ontvangen wanneer het een bestelling betreft waarbij je de bestelling in een keer hebt geplaatst, maar waarbij de artikelen los van elkaar of op verschillende momenten worden verzonden.
- Het moment waarop je het laatste (onder)deel hebt ontvangen wanneer het een bestelling betreft wat uit verschillende (onder)delen bestaat.
- Het moment waarop je het eerste artikel hebt ontvangen wanneer het een bestelling betreft waarbij er met regelmaat en binnen een bepaald tijdvak meerdere artikelen worden verzonden.
In geval van herroepingsrecht worden de retourkosten niet door ons vergoed.
Een annulering moet uiterlijk binnen 90 dagen na aankoop bij ons worden aangemeld en vanaf de datum van annulering moet het artikel binnen 90 dagen geretourneerd zijn. De annulering kan via e-mail worden aangemeld. Bij de annulering dien je te vermelden dat je gebruik wenst te maken van je herroepingsrecht. Voor het retourneren van het artikel dien je gebruik te maken van het toegezonden retourlabel.

Je kunt een aankoop niet annuleren door te weigeren om de bestelling in ontvangst te nemen zonder ons hiervan gelijktijdig op de hoogte te stellen.

Artikelen buiten het herroepingsrecht
De volgende producten vallen niet onder het herroepingsrecht:
- Artikelen welke zijn gemaakt op basis van persoonlijk opgegeven specificaties of met een persoonlijk karakter.
- Artikelen welke om hygiënische redenen niet geschikt zijn om te retourneren en waarvan de verpakking is geopend na ontvangst.
- Artikelen die vanwege hun aard verbonden zijn aan andere artikelen bij levering.
- Artikelen waarvan de verzegeling is gebroken.
- Uitgevoerde niet-financiële diensten wanneer levering van deze dienst is begonnen met uitdrukkelijke toestemming van de gebruiker en de wetenschap dat het herroepingsrecht eindigt wanneer deze dienst is uitgevoerd.
- Levering van digitale inhoud welke niet via een fysiek medium geleverd wordt en wanneer de uitvoering hiervan is begonnen met uitdrukkelijke toestemming en de wetenschap dat het herroepingsrecht hiermee vervalt.
- Kranten, weekbladen en tijdschriften met uitzondering van abonnementen op voornoemde producten.
- Aankopen die zijn aangegaan via openbare veiling.
- Artikelen die snel verslechteren of verouderen.

Retourzending
Een bestelling dient zo spoedig mogelijk geretourneerd te worden en uiterlijk binnen 90 dagen nadat je gebruik hebt gemaakt van het herroepingsrecht. Je dient zelf de directe kosten voor retourzending te betalen. Wanneer je een bestelling retourneert ben je zelf verantwoordelijk voor een degelijke verpakking. Je dient tevens een kopie van de bestelbevestiging bij te voegen. Het retourneren van een bestelling is geheel op eigen risico vanaf het moment van verzending totdat wij deze in ontvangst hebben genomen.
Retourzendingen onder rembours worden niet aangenomen.

Staat van het artikel
Je kunt aansprakelijk gehouden worden voor eventueel waardeverlies van het artikel wanneer er sprake is van verkeerd/ander gebruik dan slechts noodzakelijk om de eigenschappen en werking van het artikel te kunnen bepalen.

Wanneer het artikel daadwerkelijk in gebruik is genomen, in tegenstelling tot voornoemde handelingen, dan wordt het artikel als gebruikt beschouwd. Dit betekent dat je, wanneer je gebruik maakt van het herroepingsrecht, slechts een gedeelte of niets van je aankoopbedrag retour ontvangt. Dit is tevens afhankelijk van de actuele handelswaarde op het moment van ontvangst van de retourzending. Om het gehele aankoopbedrag retour te kunnen ontvangen mag er alleen sprake zijn van uitproberen zonder het artikel daadwerkelijk in gebruik te nemen.

Terugbetaling
Wanneer je jouw aankoop annuleert ontvang je het aankoopbedrag retour. De retourkosten worden hierop in mindering gebracht.
Wanneer er sprake is van waardevermindering waarvoor jij aansprakelijk kan worden gehouden zal dit ook van het aankoopbedrag worden afgetrokken. Terugbetaling geschiedt via dezelfde methode als waarmee je de bestelling betaald hebt tenzij je uitdrukkelijk hebt aangegeven dat je het bedrag op een andere manier wenst te ontvangen. Wij wachten met het overmaken van het aankoopbedrag totdat wij de bestelling retour hebben ontvangen.

Klachten
Gebruikers uit een EU land kunnen een klacht indienen bij het EU Commissie online klachtenplatform. 

Het platform is hier te vinden: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Wanneer je hier een klacht indient, vergeet dan niet ons e-mailadres erbij te vermelden: info@postera.nl.